Kéthónapos véleményezési időszak után az ügyfél-visszajelzések egy része beépült az online számla rendszerének üzleti validációk módosítási koncepciójába. A validációk finomhangolásának célja a pontosabb adatszolgáltatás és a jobb adatminőség, ami nemcsak a NAV, hanem az általa nyújtott szolgáltatásokon keresztül az ügyfelek érdeke is. Az új validációs szabályok 2025. szeptember 15-étől élnek, olvasható a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) honlapján.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) két hónapot biztosított a szakmai szereplőknek, hogy a GitHubon véleményezzék az új üzleti validációk tervezetét. A visszajelzéseket mérlegelve több ponton is módosult a korábban közzétett tervezet.
Mindennek az a jelentősége, hogy míg az ERROR-ral jelzett technikai vagy tartalmi hibák miatt az adatszolgáltatás nem teljesül, a WARN üzenetek nem blokkolják az adatszolgáltatást, mégis, az általuk jelzett üzleti hibák miatt a számla, vagy az arról teljesített adatszolgáltatás tartalmilag helytelen lehet, ezért azt felül kell vizsgálni, és gyakran javítani is szükséges.
A hibás, hiányos adatszolgáltatás megelőzéséért és a megfelelő minőségű adatok biztosításáért javasolt legalább időszakosan áttekinteni az online számla rendszer visszajelzéseit, és megtenni a szükséges intézkedéseket. Ezek a lépések az online számla és az eÁFA-rendszerben az egyre népszerűbb, gép–gép kapcsolaton, valamint a webes felületen keresztüli lekérdezési szolgáltatások miatt is különösen fontosak mind a számlakiállítói, mind pedig a vevői oldalon. A számlák adataival egyező, feldolgozható állapotú számlaadatok tehát a NAV és az ügyfelek közös érdeke.
Annak érdekében, hogy az ügyfelek az új, illetve módosuló validációkra sikeresen felkészülhessenek, a tesztkörnyezetben szeptember 1-jétől, éles rendszerben pedig szeptember 15-étől működnek a megváltozott validációs szabályok. A változások részletes leírása megtalálható a GitHubon.
Munkatársunk 2 munkanapon belül keresni fog.
ÉrdekelVállalkozásodra és folyamataidra szabott rendszert ajánlunk neked.
Igényfelmérés